Thursday, March 3, 2011

Warkah Joyah untuk mak...


Dear mak,

Apa khabar mak?? Mak sihat? Harap mak sihat sentiasa & dapat hidup sejahtera.. Makan tu cukup tak? Kena cukup la ey? Nanti sakit.. Adik-beradik yang lain, ok? Harap2 sumenye OK la ey, jgn KO lak..

Joyah ingat lagi, masa mula2 mak lahirkan Joyah.. Betapa peritnya mak lahirkan Joyah setelah sekian lama mengandungkan Joyah.. Joyah tau betapa sakitnya mak terpaksa gendong Joyah dalam perut mak selama ni.. Joyah sayang sangat kat mak...

Lepas je mak beranakkan Joyah, mak tatang Joyah bagai menatang minyak yang penuh.. Mak belai Joyah tiap2 hari.. Boleh kata tiap2 malam Joyah tidur bawah ketiak mak.. Yelah, Joyah ada mak & kakak, abang je.. Nak harapkan bapak, tak boleh.. Bapak JAHAT! Tinggalkan kita macam tu je.. Apa dia ingat Mak ni kilang buat anak ke? Bapak tak patut buat camtu kat kita.. Joyah tau masa mak lahirkan Joyah & adik beradik yang lain, bapak takde di sisi.. Bapak pergi berjoli ngan pompuan lain.. Memang patut mak bercerai ngan dia talak sepuluh sebab dasar kasanova kan..

Kenapa Joyah tulis surat nie? Joyah nak bagitau kat mak.. Joyah sihat kat sini.. Kat ALAM ni baru Joyah tau ramai yang senasib ngan Joyah. Joyah nak mak tau apa yang Joyah pendam selama nie. Joyah sayang sangat kat mak.. Joyah nak mak tau tu.. Tapi kenapa mak sanggup buat Joyah camni?? Joyah yang selama ni memang lawo gler, cun melecun sebab traits mak jugak.. Tapi sanggup ye mak buat Joyah camni?! Mak tamatkan riwayat Joyah.. Mak sanggup hancurkan & lumatkan Joyah sampai tinggal tulang je? Kenapa mak tak makan sekali ngan tulang2? Buat sup tulang ke? Sampai hati mak MAKAN anak sendiri.. Sampai hati mak MAKAN Joyah hidup2.. Rupa2nya mak ni KANIBAL ye.. Takpelah mak....

Joyah faham sekarang.. Anak tak sepatutnya jadi lebih cun daripada mak.. Joyah tau ikut suka hati mak la nak MAKAN Joyah sebab Mak jugak yang lahirkan Joyah.. Takpelah, Joyah faham sekarang.. Joyah hanya seekor anak kucing yang hina.... Trimas for everything!

Sekian, bertemu lagi kita di lain warkah utusan angin sepoi2 bahasa.. Assalamualaikum...

Anak kucing yang hina,
JOYAH

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



Duh! haha.. terkarut sudaa post kali nie.. aku tengah mood rindu kat anak kucing yang dah mangkat sebab kena makan kat mak dia sendiri.. Hadoii... sedih jugak laa.. baru je nak dapat anak sedara yang cun...huuii.. ni gambar anak2 sedara aku ngan mak dia.. Tinggal sekor je la sekarang... Nama Joyah tuu sebenarnya tak sempat nak bagi kat empunya badan sebab dia dah kembali ke rahmatullah sebelum tu.. Semoga rohnya dicucuri rahmat.. Amin...

7 comments:

  1. alolo....sedihnye....mcm mina la arnab mati...cedihkan....


    ingtkan cerita apa la td...hehehe...
    sekeh maknye....nsib baik haiwan kn...hihihi...

    ReplyDelete
  2. >>>jiji yuyu: hoho..thx

    >>>mina: sedih la jugak tp xdela sedih sgt... haha.. saje nak bg saspen tulis warjah jotah dulu.. :)

    nasib baik binatang yg kanibalisme tu..

    ReplyDelete
  3. hihihih,punyeee laa akak pk ni minatang ape la agaknyaa...ikan ke ape smpai makan2 anak..skali kucingg daaa:D ni msti ade org kaco anak die mase bby merah2 ag ni:)

    thankz kasi komen n nasihat kat akak:)

    ReplyDelete
  4. >>>alexa yussida: hehe.. saje.. tgh mood nak tulis surat.. lama tak praktis..

    btw, welkam.. just a bit.. hehe

    ReplyDelete
  5. heheheheh...gelak kuat kak dimalam hari..

    nakal kamu

    ReplyDelete
  6. >>>citarasa rinduan: haha.. ye ke? saje humour2...hehe ^^

    ReplyDelete

Satu kata memberikan sejuta makna