Sunday, March 6, 2011

10 budak hitam (versi kucing)



4 ekor kucing
Main masak2
1 kena makan
Tinggallah 3

3 ekor kucing
Main tepi jalan
1 kena langgar
Tinggallah 2

2 ekor kucing
Main panjat2
1 jatuh pokok
Tinggallah sekor

1 ekor kucing
Main sekor2
Kena serang ngan bapak
Tinggallah jilo (zero)





Adeii.. mood sedih sebenarnya nie.. T.T

Anak saudara aku baru saja selamat dikebumikan tadi kat Tanah Perkuburan Islam belakang rumah.. Anak sedara aku asalnya kembar 4 tp lastly tinggal sekor je sebab yang lain mati kena makan laa, kena langgar kete laa & jatuh pokok. Aku harapkan sekor nie je la yg akan mengembangkan zuriatnya. Baru je nak namakan dia Solo sebab masa tu dia je yg hidup lagi.. huhu..

Tapi, apakan daya.. Dia mati dah tadi, tepat pukul 3.39p.m. Dahla mati kat klinik veterinar.. Baru je nak doktor nak cek, tengok2 dah mangkat laa.. Hoho.. sadis betul.. Matinya poolak sebaik je letak atas meja nak cek tu.. Adeh.... Doktor tu dahla tak friendly langsung.. Humph.. Sebenarnya dia ada bleeding kat badan sbb bergaduh ngan kucing jantan yg nak ngorat maknya tuu.. Adeh, gelenya betul mak ko ni eh?

Biar laa.. nak wat camne.. Tak dapat gak ar zuriat 'adik angkat' aku nak berkembang.. huhu.. Nasib baik laa dia tak mati lagi.. Sekarang dok sibuk ngorat jantan lain.. Nasib baik laa ko kucing.. Adehh.. ==" Layan je laa gambar kenangan yang sempat aku rakamkan.. (ecece ayat..)


ni masa mula2 lahir.. 18 Dis 2010


gambar kenangan bersama.. :')


Mak sampai hati Mak wat camni kat Joyah... (haha..)
sesuai la scene ni ngan dialog tuh..


Tinggal mu sekor je la, Seggy oii... =="




p/s: Aku bukan nak wat entri ni pon sebenarnya hari nie... huhu..


13 comments:

  1. Huhuhu teringat ko 'stoking' aku dulu..mati termakan racun...:(

    ReplyDelete
  2. >>>anisa hang tuah: huhu.. comel pon, dah takde....:(

    ReplyDelete
  3. >>>nusyaz: yep, sedih kakloh weh kucing mati.. aku ingatkn tak sedih mano..huu.. :(

    ReplyDelete
  4. kenapa koran tingaalkan seggy serang?kenapaaa!!!kenapaa!!!!kenapa!!*dialogseggy.




    padahallll..menyandar je dia kan.nampak sangat gumbira sebb nanti mkn2 xpyh rebut.ehheehhe;p

    ReplyDelete
  5. sedihnyeeee...mina tau perasaan tu cmne...

    masa arnab mina dua ekor mati...
    siap tak dtg keje..huhu...
    sedih sgt...

    ReplyDelete
  6. >>>echah mashuri: hehe.. best wat dialog utk menatang kan?? sy pon suka jd mimer kucing.. tulah seggy duk sekor2 ngorat jntn laen plak.. waa.~~

    ReplyDelete
  7. >>>mina: erk? bgusnya mina,.. syg binatang.. sy syg gak tp xdela smpai jd low camtu.. huhu..

    ReplyDelete
  8. Seggy ni mmg tak sygkan anak tp lebih mulia dibandingkan dgn manusia yg buang anak...tul tak???
    Apa2 pun mmg sedih....hukhuk.

    ReplyDelete
  9. >>>melor: erk? memang pon.. kalo org yg buang anak tu mmg xtaw ar nk cakap pe.. seggy pon nmpk cam sedih anak dia dah takde sume..

    ReplyDelete
  10. huhuhu..gua datang mencari kucim yang mati..hahaha..dop eh..entah la naper botek napok lain ari ni..haish..ptg tadi aku panggil yo to mai pom

    ReplyDelete
  11. aku nak seekor kalo ade lebih

    ReplyDelete
  12. waduhh...sedih macam cerita kabhi khusri khabi igam...semua mati.
    Apa2 pun sy pasti si ibu ni memang suka melaram..nampak muka pun maintain ayu tu..carikan dia pasangan yang nampak garang sikit biar keluar nnt anak yang kuat2...jatuh pokok pun kebal lagi...

    ReplyDelete

Satu kata memberikan sejuta makna